Pozvánka ke hře – Pět pantaklů 5/5 (4)

 

Hry jsou odjakživa součástí lidské civilizace. Již staří Řekové, Římané hráli různé hry a to jak děti, tak dospělí. I my si dnes hrajeme. Jako děti jsme si hráli na různé hrdiny co jsme viděli v televizi, nebo o nich četli. A tak se prolejzačky za domem změnily v pirátskou loď na které plul Sandokan, nebo Černý korzár, či se pískoviště změnilo na nelítostné bojiště, kde se rozhodovala tanková bitva. I obyčejná velká kaluž se v dětské fantasii změnila v moře kde pluly lodě. Co na tom, že byly velké jen 20 centimetrů. Fantasie byla nekonečná.

Později jsme, jako dospělí, přesedlali na počítače, nebo deskové hry na hrdiny jako třeba Dračí doupě. Pojďme se tedy zase jednou hrát. Hrát na hrdiny, kterými bychom chtěli být i v dospělém věku.

Tato hra se jmenuje Pět pantaklů a pro vás ji vytvořil pan Luboš Dědič a který je zároveň pořadatelem.

Hra spočívá ve tvorbě hrdinského příběhu, kde skupina pěti, čtyř nebo tří hráčů zúčastní hrdinské poutě za slávou a uznáním.

Hra je vedena formou vyprávění na platformu YouTube prostřednictvím vypravěče, který minimálně jednou týdně (maximální počet je neomezený), vydá pokračovánííběhu podle toho, jak se hráči rozhodli v příběhu pokračovat.

Děj je zasazen do fantasy světa plného nepochopitelných světů, mýtických stvoření a hrdinů, jejichž příběhem budeme součástí.

Hry se může zúčastnit každý, avšak nebude probíhat více her najednou.

Poté, co se dá dohromady potřebná skupinka hráčů, bude každý z nich kontaktován a požádán, aby si zvolil jméno své postavy, charakter, za který bude chtít hrát, včetně povahových rysů – (charaktery vypsané níže) a svět, ve kterém se budete chtít pohybovat (seznam dostupných světů též níže).

Poslední věc, kterou pořadateli hráč sdělí bude, zda-li v případě rozhodnutí své skupiny o pokračování daného děje, chce souhlasit vždy s většinou, či mít možnost jít proti názoru většiny a rozhodnout se po svém. Obě možnosti mohou mít fatální důsledky, ale podrobnosti k tomuto se dozví každý jednotlivý hráč přímo od vypravěče.

Po zvolení jména, charakteru a světa proběhne krátká porada s vypravěčem (organizátorem), který vám například sdělí, že není vhodné, aby vás putovalo pět se stejným zaměřením. Je poté jen na vás, jestli na jeho rady dáte, či nikoliv. Můžete si samozřejmě zvolit zcela svobodně.

Zároveň se také dozvíte situaci, která se v daném světě odehrává, aby jste měli přehled o tom, jak hrát a jaké kroky volit.

Co se týká světa, bude zvolen ten, pro něhož bude hlasovat nejvíc z účastníků.

Po krátké domluvě potom bude hráčům děleno, jaký den vyjde první část příběhu a video bude umístěno na Facebookové stránce „Záhady a nadpřirozeno Luboše Dědiče“ a „Pallas Victoria“, stejně tak jako na YouTubeovém profilu „Phate“. Zároveň bude video zasláno každému účastníkovi hry do zprávy, aby nezmeškal žádný z dějů.

V praxi to bude vypadat tak, že video bude mít něco kolem 10 minut a na jeho konci dojde k závažné situaci, kterou budou muset řešit hráči. V ten moment video ustane a hráči si vyberou z několika nabízených možností kterou chtějí vybrat.

Bude zde záležet samozřejmě také na tom, co si hráč na začátku nastavil. A to, zda-li chce vždy následovat většinový názor skupiny, či mít možnost jej odmítnout a udělat vlastní rozhodnutí.

Po tom, co se účastníci hry dohodnou na pokračování děje a dají organizátorovi další instrukce, které by chtěli do příběhu zakomponovat natočí vypravěč další pokračování.

Hráči se dále nesmí zabít navzájem. Jsou tým a jako tým se musí chovat. Jejich hlavní záměr je dokončit hlavní úkol v daném světě a v ideálním případě v plném počtu.

Věkově není hra omezena a končí v případě dokončení hlavního úkolu, či usmrcení všech hráčů. Usmrcení hráči se samozřejmě mohou zúčastnit hry nové, která v případě zájmu určitě bude následovat. Vždy však s jiným dějem.

Hra obsahuje několik herních světů.

Dalaran: Svět obřích lidských měst, která se zvedají daleko do oblak. Spletité uličky, gigantické trhy a největší stavby, jaké si dokáže vaše oko představit.

Greemfelt: Svět, který je pokrytý převážně hustými pralesy. Údajně zde žije vznešená rasa elfů, ale nikdo ze zde žijících lidí to nedokázal potvrdit.

Kaarz´A´Karaat: Svět technologií. Steampunková města a obrovské důlní stroje. Svět, jehož obyvatelé tráví více času v podzemí než nad ní. Trpaslíci zde mají hlavní slovo.

Jako hráči můžete vzít za své tyto postavy, kterými vlastně budete.

Rytíř: Všude samé železo, lví srdce a tělo z kamene. Tak by se dal vystihnout rytíř. Rozený válečník a profesionál v ovládání takřka všech zbraní. Silný a neohrožený, velká morální podpora každé výpravy.

Lučištník: Opak rytíře. Mrštný s atletickou postavou, oděný jen spoře a vybavený smrtelnou zbraní na dálku – lukem. Ovládá všechny typy luků a zná každý šíp. Velice užitečná postava, pokud chcete zažít komplexnějšííběh.

Mág: Někdo, komu v žilách koluje prastará magická krev. Člověk schopný přimět nadpřirozené síly aby mu přišly na pomoc. Mocný společník, moudrý muž a řečník.

Zvěromág: Na rozdíl od mága, tato postava se specializuje na ovládání veškeré zvěře. Sám se může v jakékoliv zvíře proměnit a je tak velmi cenným špehem. Samozřejmě zvládá základní magii a je taktéž velice sečtělý.

Bylinkář: Léčitel, který by měl být nepostradatelným společníkem každé výpravy. Dokáže pomocí bylinek a kotlíku nevídané věci. Od jedovatých extraktů, kterými můžete potřít své zbraně, až po léčivé, či naopak smrtící lektvary.

Štítonoš: Zpravidla se štítonošem stávají ti největší z největších. Ne, opravdu. Postava skoro nelidských rozměrů, která nejčastěji třímá obří palici či jinou devastační zbraň. Unese toho tolik, co celá skupina dohromady a v podstatě ani necítí tíhu nákladu.

(redakce)

foto: internet

 

Ohodnoťte, prosím, tento článek